Rabu, 28 November 2018

3 Keyakinan Penguasa Sangat Aneh Disembah di Semua Dunia



ZONAKONSPIRASI- Di semua dunia memang ada beberapa keyakinan yang jarang kita dengari, dengan kewujudan Tuhan-Tuhan atau Dewa yang sulit untuk dipercayai betul-betul disembah. 

Jika suatu keyakinan atau agama itu telah berakar umbi demikian lama, hingga berjaya membuat satu atau dua generasi yang mewarisi keyakinan ibu bapa mereka - memang teramat sukarlah buat mereka keluar dibanding terus-terusan meyakini apakah yang sudah mereka percayai. 

Berikut lima tuhan sangat aneh yang disembah masyarakat-masyarakat di semua dunia, yang bisa kami kongsikan pada anda ini hari. 

1. UFO 

Tahukah anda memang benar ada kelompok-kelompok manusia dalam dunia yang menyembah UFO? Bukan satu atau dua keyakinan yang menempatkan UFO serta makhluk asing menjadi 'Pencipta' mereka, bahkan juga bentuk banyak sebetulnya keyakinan sama. 
Dengan nama seperti Komuniti Aetherius, Heaven's Gate, Universal Church of the New World Comforter serta banyak kembali type keyakinan - kebanyakannya menempatkan keyakinan bahawa kita semuanya dicipta oleh makhluk asing atau sebetulnya makhluk asing, tergantung pada keyakinan. 

Cabang keyakinan paling besar yang yakin ide ketuhanan ini ialah satu pergerakan yang bernama Raelism, diasaskan pada tahun 1974 oleh seseorang lelaki bernama Claude Vorilhon. Pengikut pergerakan ini disebutkan ada di semua dunia, mempopularkan ide keyakinan unik mereka serta dianggarkan seramai 100,000 orang semua. 

2. Punggung wanita yang besar



Ya, kami tidak bergurau. Memang benar ada keyakinan yang jadikan punggung wanita yang besar suatu yang disembah! Pergerakan yang diberi nama menjadi The Church of Adonitology adalah satu pergerakan keyakinan baru, cuma berawal pada tahun 2012-2013 setelah seseorang individu yang menyebut dianya menjadi 'Prophet Adonis; mengakui didatangi 'malaikat' yang memintanya memulakan agama baru menyembah punggung besar wanita. 

Tidak hanya dibanding keinginan itu, 'malaikat' itu ikut minta beliau menulis kitab buat referensi pengikut mereka yang diberi nama The Book of Adonai. Disebutkan pengikut-pengikut mereka begitu minati vokalis Nicky Minaj dikarenakan wanita itu memiliki punggung yang mereka rasakan sesuai dengan untuk disembah. 

3. Motorsikal 


Di India, satu motorsikal berjenama Royal Enfield berkuasa 350cc disembah oleh penduduk-penduduk di daerah Jodhpur. Ini kerana mereka yakin sesiapa yang tidak hadir minta restu motorsikal itu sehari-hari akan terima nasib malang. 

Motorsikal mode 'Bullet' itu digelarkan masyarakat menjadi 'Bullet Baba.' Cerita bagaimana masyarakat disana menyembah motorsikal ini cukup menarik. Pemilik aslinya, seseorang lelaki bernama Om Banna, anak pada ketua kampung mereka mati dalam kemalangan menyertakan motorsikal itu setelah melanggar sebatang inti. 

Pihak polis tunda motorsikal itu balik ke balai akan tetapi keesokannya menjumpai motorsikal itu sudah kembali pada lokasi kemalangan. Kali ke-2 pihak polis tunda motorsikal itu kembali, peristiwa sama berulang kembali. Jadi masyarakat disana memandang ada kuasa mistik yang mengakibatkan peristiwa itu berulang. 

Mereka mula membangun tugu untuk motorsikal itu di lokasi berlakunya kemalangan serta selalu mengamalkan keyakinan mereka hingga ke ini hari. 


Share:
Lokasi: Indonesia

0 komentar:

Posting Komentar

Copyright © ZONA KONSPIRASI | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com