Rabu, 28 November 2018

5 Hewan Langka Dan Unik Jarang Sekali Di temukan Manusia



ZONAKONSPIRASI- Ada beribu-ribu spesies haiwan dalam dunia ini. Ada sesetengahnya telah kita ketahui serta biasa didapati. Akan tetapi, ada sesetengah yang lainnya seakan-akan terlihat hadir dari alam lainnya kerana begitu jarang didapati. Mungkin kerana haiwan-haiwan ini berbentuk nokturnal atau mereka lebih senang menghindari diri dibanding manusia. 
Mari kita ketahui 5 spesies haiwan berbentuk aneh yang cuma keluar pada saat malam serta jarang sekali bisa disaksikan oleh manusia: 

1. Galago telinga kecil 


Haiwan yang ada di beberapa negara Afrika ini pula dikenali menjadi bayi belukar atau monyet kecil malam. Diselenggarakan bayi belukar kerana bunyinya seolah-olah bayi yang menangis. Haiwan mamalia yang kecil ini umumnya bersaiz purata 11 inci serta memiliki berat seputar 1 kg. Akan tetapi demikian anda janganlah terperanjat kerana haiwan comel ini memiliki kedahsyatan melompat dengan menegak. Dia bisa melompat setinggi 6 kaki di hawa untuk tangkap serangga menjadi makanannya. 

2. Tikus berduri


Tikus berduri ini ialah salah satunya spesis tikus yang ada di Afrika. Mendapatkan namanya kerana bulunya yang dikit keras. Haiwan ini ialah hanya satu mamalia yang bisa menyalin kulit, kelenjar peluh, dan tulang riskan tiada tinggalkan sisa. Terdapat banyak di lokasi berpasir, dia begitu aktif bersosial serta memiliki permasalahan untuk condong pada obesiti. 

3. Katak Rococo 


Katak ini terdapat banyak di beberapa negara Amerika Selatan seperti Argentina, Paraguay, Uruguay, Bolivia, serta Brazil. Dia adalah spesis katak liar yang paling besar serta bisa mencecah satu kaki panjang. Akan tetapi demikian, bila katak ini diancam bahaya, dia akan memjadi semakin besar buat menjaga dianya. Spesis katak ini pula jadi katak yang dibela manusia. 

4. Musang sembilan ekor 


Musang type ini tidak bisa didapati dimana saja atas muka bumi ini. Anda cuma bisa menemuinya di manga atau animasi jepun "Naruto Shippuden". Makhluk ini hanya fantasi hanya berdasar pada cerita tradisionil penduduk Jepun.

5. Kelawar tupai terbang India 


Kelawar yang terdapat banyak di lokasi pendalaman ini ialah spesis kelawar yang paling besar di India. Ukuran lebar sayapnya bisa mencapai 6 kaki panjang. Kelawar ini pula bisa terbang jarak jauh untuk mencari makanannya iaitu buah-buahan. Terkadang ia terbang sejauh 40 batu pada saat malam, lebih jauh dari mana-mana spesis kelawar. 



Share:
Lokasi: Indonesia

0 komentar:

Posting Komentar

Copyright © ZONA KONSPIRASI | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com